dessiethedragontrainer

Alla inlägg under februari 2015

Av Dessie Dessie - 19 februari 2015 14:00

Snabbstingaren har ingen eld men den försvarar sig på ett annat sätt..


Träning: Snabbstingaren är för aggresiv att träna, och så måste man vara väldigt försiktig med svansen!

snabbhet:Snabb stingaren kan inte flyga, men den är 13,30/20 snabb på land

svaghet: Alla snabbstingarna följer efter ledaren och om ledaren försvinner kan dom inte försvara sig längre.

förmåga: Snabbstingarnas svanstipp har typ en liten klo som är väldigt giftig och vad de än rör med svansen så stelnar bytet som den har frusit

Boendeplats: Oftast i grottor

Art/släkt: Mysteriesläktet eller skarpsläktet men vi vet inte så mycket om dom

På engelska heter snabbstingaren : Speed Stinger

   


Tyvärr så vet vi inte om snabbstingaren lägger ägg över huvudtaget, så jag har ingen bild på det.

 

 


/dessie the speed stinger

Av Dessie Dessie - 7 februari 2015 13:39

Den här draken lever i vattnet. 

träning: För att kunna träna en skållare måste du blöta ned dig eller kanske lukta fisk, den påminner sig om hemma och då har du en vän förevigt. men akta dig för den jätte varma vattnet.

snabbhet:Skållaren är ganska snabb! 6/20

svaghet: om den är på land för länge så torkar den ut och då kan den dö :(

förmåga:Skållhet sprutande vatten som skållaren tar in i sin stora kittelmage  där de värms upp. 

boendeplats: i Vattnet för skållaren klarar sig inte så länge på land 

art/släkt: Vatten släktet

På engelska heter skållaren : scaldroun

      Skållaren har något sorts slem/vatten över så att ägget blir bllött och inte torkar ut och så att det kan kamuflera sig i vattnet.




/dessie the scauldron

Av Dessie Dessie - 7 februari 2015 13:34

Förlåt för väldigt dålig upt! Jag har inte haft tid, och så har jag inte haft någon dator osv. men jag tänkte berätta om en drake i nästa inlägg och hoppas ni förlåter mig bara   

Presentation


Hej och välkommen till min blogg där du får veta om allt om drakar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards